Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 264

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 440

Karta graficzna z obsługą DirectX 12 – którą wybrać?

Każdy, kto choć raz w życiu przeprowadzał na komputerze proces instalacji gry komputerowej, z pewnością zetknął się z miłym zapytaniem kreatora o chęć zainstalowania najnowszej wersji biblioteki DirectX. Ponieważ jest to pytanie, na które rozsądek podpowiada odpowiedzieć „tak” (skoro gra tego wymaga, to jak można odmówić?), większość użytkowników mogła nie zaprzątać sobie głowy zastanawianiem się, do czego ten element jest potrzebny. Jako że ostatnio głośno zrobiło się o dwunastej, rzekomo rewolucyjnej odsłonie DirectX, poniżej kilka słów wyjaśnienia tematu.

Microsoft wydał nową wersję biblioteki w ramach transakcji wiązanej, razem ze swoim najnowszym systemem, Windows 10 (cieszyć się nią będą również użytkownicy konsoli Xbox One). Aby docenić wagę tej innowacji, należy najpierw wyjaśnić, czym jest DirectX w ogóle. Najprościej mówiąc, jest to nić porozumienia pomiędzy grą lub systemem operacyjnym a kartą graficzną i dźwiękową. Dla bardziej zaawansowanych czytelników: to zestaw funkcji API (API – Application Programming Interface, czyli interfejs programistyczny aplikacji). Gdyby nie DX, gracze nie mogliby się zachwycać jakością grafiki w jednych produkcjach ani narzekać na niski poziom innych w tym względzie. Skoro od premiery poprzedniej wersji minęły już 4 lata (jej promocję również powiązano z Windowsem, wówczas tym o numerze 7), była to najwyższa pora, aby wypuścić nowość. Co oferuje i czy to naprawdę rewolucja?

ashes of the singularity

Microsoft zaklina się, że tak. Ale co na to zwykli zjadacze chleba? Przede wszystkim ukłonem w ich stronę jest fakt, że DX12 współpracuje z niektórymi kartami graficznymi dostępnymi już na rynku. W przypadku poprzednich wersji sytuacja wyglądała inaczej: aby cieszyć się ich walorami konieczna była wymiana karty graficznej, a w najgorszym wypadku całego laptopa. Dodatkowo Nvidia, która ma ponad 80% udziałów w rynku kart graficznych obiecuje, że z czasem wprowadzi wsparcie również dla swoich starszych modeli. A jak nowy Direct przełoży się na samą rozgrywkę? Odciąży procesor (będzie więc można inwestować w nieco słabsze jednostki, nie tracąc przy tym na wydajności), zwiększy ilość FPS nawet o 50%, pozwoli na jeszcze bardziej realistyczne animacje obciążających układ elementów gier, jak iluminacje, refleksy, dym. Brzmi świetnie, ale odzywają się też głosy sceptyczne. Jak dotąd jedyną miarą postępu oferowanego przez DX12 jest syntetyczny test, stworzony na potrzeby marketingu. Uwzględnia on jednak tylko wywołania rysowania, a pomija inne obowiązki procesora, jak obliczanie fizyki czy A.I. oponentów. Dlatego z hurraoptymistycznymi prognozami lepiej poczekać na pierwsze gry, które zechcą skorzystać z usług dwunastki.

directx 12 porównanie

Zwolennicy Nvidii z pewnością cieszą się na obietnicę wstecznego wsparcia, ale korzystać z uroków DX12 mogą użytkownicy niektórych dostępnych już modeli. Należą do nich serie GeForce 600, 700, 800, 900 i Titan (z wyłączeniem tych opartych na architekturze Fermi). W przypadku AMD będą to Radeony HD 7000, HD 8000, R7 i R9 oraz niektóre układy zintegrowane: A4/A6/A8/A10-7000, A6/A8/A10 PRO-7000, E1/A4/A10 Micro-6000 i E1/E2/A4/A6/A8-6000. W dużym skrócie: jeśli karta obsługuje sterownik WDDM 2.0, zbudowany od podstaw z myślą o Windowsie 10, będzie w pełni wykorzystywać możliwości zapewnione przez innowacyjny DirectX12.

Karty graficzne z obsługą DirectX 12


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410