Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 264

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 440

Jaki monitor do CS: Global Offensive? Pomagamy wybrać.

Wielu graczy zastanawia się jaki monitor wybrać do CS:GO. Zwrócimy uwagę na najważniejsze cechy monitorów. Postaramy się pomóc w wyborze idealnego monitora. Zaczynajmy!

Odświeżanie monitora – 60Hz czy 144Hz?

Odświeżanie to główny parametr przy wyborze monitora do gier. Częstotliwość wyrażona jest w hercach (Hz), przykładowo monitor pracujący z częstotliwością 60Hz odnawia obraz na ekranie 60 razy w ciągu sekundy. Do niedawna monitory LCD miały gorsze odświeżanie niż stare wysłużone CRT, które dysponowały odświeżeniem na poziomie 120Hz. Coraz częściej można spotkać monitory 144Hz. Z racji na wysoką częstotliwość odświeżania należy utrzymać w CS:GO 120-140kl/s, przy mniejszych FPS możemy nie zobaczyć różnicy między 144Hz a 60Hz. Jeśli dysponujemy funduszami i odpowiednią kartą graficzną to warto wybrać monitor 144Hz, ale należy pamiętać gdy chcemy wykorzystać monitor do konsoli to maksymalnie odświeżanie wynosi tylko 60Hz.

Czas reakcji – mniej znaczy lepiej.

Czas reakcji jest kolejnym parametrem, który należy brać pod uwagę przy kupnie monitora. Najlepsze monitory z matrycą TN osiągają czas pokroju 1ms. W porównaniu matryce IPS wypadają znacznie gorzej bo osiągają czasy 5-6ms.

Input lag – co to jest?

Jest czas jaki upływa od wysłania informacji, co ma być wyświetlone na monitorze, aż do momentu wyświetlenia obrazu. Matryce IPS praktycznie nie wykazują input lag’a, pamiętajmy ze nie należy tego mylić z czasem reakcji. Aby dowiedzieć się jaki input lag ma monitor należy poszukać na stronach z testami, gdyż producenci nie podają tej informacji.

Matryca TN czy IPS?

Jeśli jesteśmy miłośnikami gier w których rozgrywka przebiega dość dynamicznie np. CS:GO, League of Legends, to powinniśmy wybrać matryce TN. Do tego typu gier kluczowym parametrem jest czas reakcji.

A gdy zależy nam na idealnym odwzorowaniu kolorów i najlepszej grafice, a potrafimy wybaczyć wysoki czas reakcji to wybierzemy matryce IPS.

Ranking monitorów do Counter Strike: Global Offensive

MiejsceZdjęcieNazwa
1.iiyama G-MASTER Black Hawk GE2488HS - B2iiyama G-MASTER Black Hawk GE2488HS - B2
2.BenQ XL2411ZBenQ XL2411Z
3.LG 29UC88-BLG 29UC88-B

Pozostałe parametry – rozdzielczość, kontrast i inne.

  • Za standard rozdzielczości można spokojnie przyjąć FULL HD czyli 1920×1080. Niższej rozdzielczości nie bierzemy pod uwagę.
  • Kontrast to nic innego jak stosunek najciemniejszego czarnego koloru do najjaśniejszego. Czym większy tym lepiej.
  • Najpopularniejsze połączenia to: DVI-D, HDMI i VGA. Warto posiadać HDMI na możliwość podłączenia monitora do konsoli.
  • Najczęściej można spotkać się z monitorami 24”, oczywiście są większe i droższe. Przy wyborze wielkości monitora zależy pamiętać o odpowiedniej odległości oczu od monitora. Do CS:GO polecałbym taki monitor aby nie trzeba było poruszać oczami i szukać przeciwników.

Podsumowując wybierając monitor kierujmy się naszymi preferencjami dotyczącymi monitora. Poniżej zestawimy 5 najlepszych monitów do gier.

Ranking 5 monitorów do Counter Strike: Global Offensive


Jedna myśl na temat “Jaki monitor do CS: Global Offensive? Pomagamy wybrać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410