Wdrożenia Office 365 – na czym polega, jaką firmę wybrać?
Spis treści
Platforma oprogramowania Office 365 dla firm jest narzędziem złożonym, ale stosunkowo prostym w konfiguracji. Zasadniczo można z całego pakietu korzystać od razu po uruchomieniu. To jednak nie oznacza, że jest to rozwiązanie korzystne – pakiet ten został stworzony z myślą o bardzo różnych organizacjach, a więc także ich różnych potrzebach. Im więcej zaś opcji konfiguracji, tym łatwiej jest popełnić błąd, który wprawdzie nie uczyni aplikacji bezużyteczną, ale znacząco zmniejszy jej wydajność. Dlatego wdrożenie pakietu Office 365 dla firm wydaje się rozwiązaniem więcej niż rozsądnym.
Konfiguracja usług w Office 365 dla firm
W zależności od wybranego pakietu, w skład usługi mogą wchodzić różne programy i opcje dodatkowe.
- Office 365 Business obejmuje pakiet oprogramowania biurowego, w tym Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote i Publisher oraz zasób pamięci zdalnej.
- Office 365 Business Essentials to pakiet usług chmurowych wraz z przydziałem przestrzeni dyskowej.
- Office 365 Business Premium łączy w sobie oba wyżej opisane pakiety.
W każdym przypadku konieczna jest podstawowa konfiguracja usługi – tę przeprowadza użytkownik w czasie uruchamiania, ale także konfiguracja zaawansowana, bez której wprawdzie można z pakietu korzystać, ale niekoniecznie będzie to bezpieczne, wydajne i intuicyjne. Konieczność konfiguracji oprogramowania, które dla wielu osób jest sporą nowością, oznacza, że wiele opcji ustawień mogłoby zostać pominiętych, a każdy błąd, nawet najmniejszy, może mieć całkiem wymierne konsekwencje.
Co zyskuje się dzięki profesjonalnemu wdrożeniu Office 365?
Office 365 daje duże możliwości, ale pełne ich wykorzystanie jest obwarowane poprawną konfiguracją systemu. Dzięki profesjonalnemu wdrożeniu w firmie można korzystać ze wszystkich zalet jednego z najpopularniejszych systemów biurowych, a więc:
- błyskawicznego dostępu do danych przechowywanych w chmurze, ale z uwzględnieniem ograniczeń dostępu wynikających z nadanych uprawnień;
- możliwości edycji skrzynek oraz dodawania autoresponderów przez użytkowników posiadających wyższe uprawnienia;
- prawidłowego działania usługi Exchange, które poszerza możliwości dostępu do danych również na urządzeniach niestandardowych.
Wdrożenie Office 365 dla firm pozwala również:
- zwiększyć bezpieczeństwo zapisywanych w chmurze danych (ochrona hasłami, zarządzanie uprawnieniami, poziomami dostępu do plików i kontami użytkowników);
- poprawnie uporządkować dokumenty dostępne online, aby na każdym urządzeniu, które uzyska dostęp do danych, były one prezentowane w identyczny sposób;
- wykorzystać dodatkowe zabezpieczenia uruchamiane na przykład w przypadku kradzieży lub zagubienia urządzenia końcowego.
Zaufaj zawodowcom
Doświadczenie uczy
Firmy zajmujące się wdrożeniami systemu Office 365 na podstawie własnych doświadczeń często tworzą poradniki dotyczące samodzielnej konfiguracji usługi. Nie jest to jednak zalecane, ponieważ zwykle uruchomienie platformy biurowej w chmurze jest operacją o krytycznym znaczeniu, tym bardziej że w wielu przypadkach wiąże się z koniecznością migracji danych ze starego systemu – jest to bardzo delikatna operacja, a błąd popełniony przy wdrażaniu może ją utrudnić lub uniemożliwić.
Dowiedz się więcej o wdrożeniach systemu Office 365 z morele.net