Jaka kierownica do 500 zł? Ranking 5 najlepszych modeli.
Spis treści
Dobrej jakości kierownice do gier wyścigowych pozwalają poczuć się niczym zawodowy kierowca siedzący za sterami prawdziwej maszyny. Poziom imersji oferowany przez urządzenia z wyższej półki cenowej jest nie do opisania, a wirtualna zabawa wciąga na wiele godzin.
W teście opiszemy kierownice do 500 złotych. Określimy, dlaczego warto wybrać tę wysoką półkę cenową, jakie może być zastosowanie zestawu z kierownicą do 500 złotych, oraz na co zwrócić uwagę wybierając kierownicę w podanej kwocie.
Dlaczego warto wybrać kierownicę do 500 złotych?
Kierownice wraz z zestawami, jakie przyjdzie nam kupić do kwoty 500 złotych to świetnej jakości, high-endowe urządzenia, które oferują nam świetną jakość wykonania, dużą funkcjonalność, dobrze rozplanowaną ergonomię, a także doskonałe wrażenia podczas zabawy.
Wydając 500 złotych na sprzęt do cyfrowego ścigania się, możemy wybierać między pokaźną ofertą wielu czołowych i mniej znanych firm takich jak np.: NVOX, Thrustmaster, Wheel Stand Pro, Nyne, Braun Phototechnik, Logitech, Hgama, Genius, czy Tracer.
W podanej kwocie znajdziemy kierownice do niemal każdej konsoli nowej generacji, zarówno tych od Sony, jak i od Microsoftu. Poza tym możemy wybierać między wieloma kierownicami do komputerów stacjonarnych.
Zastosowanie kierownicy do 500 złotych
Kierownice do konsol i komputerów PC sprzedawane są wraz z kompletem pedałów: hamulcem, gazem, a także w podanej kwocie znajdziemy pełnoprawne sprzęgło. Taki zestaw oferuje nam niesamowitą funkcjonalność i wysoki poziom realizmu podczas sterowania w grze.
Kierownice do 500 złotych to wysokiej klasy urządzenia pozwalające na intuicyjne i wierne odwzorowanie sterowania pojazdem w realnym świecie. Doskonale nadają się do nawigowania i sterowania w symulatorach i wyścigach. Na kierownicach tego typu możemy odbywać wielogodzinne sesje, bez bóli nadgarstków, nadmiernego pocenia się dłoni, czy w niewygodnej pozycji – producenci oferują naprawdę ergonomiczne kierownice.
Na co zwrócić uwagę wybierając kierownicę do 500 złotych?
Mając do dyspozycji 500 złotych na kierownicę w zestawie z pedałami, należy koniecznie sprawdzić jej cechy i parametry, aby możliwie najlepiej dopasować ja do osobistych wymagań i preferencji. Kupując sprzęt, sprawdźmy: sposób montażu, dodatkowa funkcjonalność, materiał wykonania, sposób zmiany biegów, osie, oraz kąt obrotu kierownicy.
Sposób montażu
Kierownice do 500 złotych zwykle montuje się za pomocą uchwytów dokręcanych za pomocą śrub do blatu biurka lub stołu. Jest to najpewniejszy i najskuteczniejszy sposób montażu kierownicy. Przy prawidłowym jej zamocowaniu unikniemy przesuwania się i luzów na konstrukcji, nawet przy najbardziej szalonych wyścigach. Kierownice mogą być również montowane na specjalnych stojakach, jednak takie konstrukcje zwykle są droższe i rzadziej spotykane.
Dodatkowa funkcjonalność
Kierownice do 500 złotych posiadają rozbudowane systemy wibracji, a także systemy sprzężeń zwrotnych, które w oferują nam imitację wybojów na drodze lub nierównego terenu poprzez system wibracji.
Materiał wykonania
W kwocie 500 złotych możemy liczyć na wysoką jakość wykonania kierownicy oraz pedałów. Zwykle urządzenia będą wykonane z wysokiej jakości ABSu oraz mocnego sylikonu o odpowiednich właściwościach. Poza tym spasowanie elementów w zestawach z takiej półki cenowej stoi na bardzo wysokim poziomie- nic nie trzeszczy, nic nie puka.
Sposób zmiany biegów
Wydając 500 złotych na zestaw z kierownicą, możemy liczyć na zmianę biegów za pomocą drążka lub łopatek umieszczonych z tyłu kierownicy. Wybór metody zmiany biegów powinien zależeć głównie od osobistych preferencji.
Osie
W kierownicach do 500 złotych możemy spotkać pedały zarówno ze wspólną, jak i rozdzielną osią. W przypadku pedałów z osią wspólną, przy jednoczesnym naciśnięciu pedału gazu i hamulca, siły równoważą się lub znacząco się zagłuszają- po maksymalnym wciśnięciu hamulca i połowicznym wciśnięciu gazu, moc hamowania będzie wynosić 50%. W przypadku osi rozdzielnych, pedały nie oddziałują na siebie.
Kąt obrotu kierownicy
Kąt, w którym maksymalnie możemy obrócić kierownicę, jest jednym z istotniejszych parametrów tego typu kontrolerów. Kąt obrotu, jaki możemy spotkać w kierownicach najwyższej klasy, może dochodzić nawet do 900 stopni, podczas gdy w najtańszych kierownicach może wynosić zaledwie 120 lub 180 stopni. W przypadku kierownic do 500 złotych kąt obrotu oscyluje w granicy 270- 300 stopni, co jest optymalną wartością i pozwala na wygodne prowadzenie pojazdów.