Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 264

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adrianzych/domains/preview3.leadcollector.pl/public_html/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 440

Jaka nawigacja do ciężarówki? Jaką nawigację kupić?

Ciężko obecnie wyobrazić sobie transport i spedycję bez dobrych urządzeń nawigacyjnych. Rozwój technologii oraz transportu sprawiły, że odbiorniki i nawigacje GPS stały się codziennością niemal wszystkich kierowców, zarówno zawodowych, jak i tych kierujących prywatnymi pojazdami.

Polecane nawigacje do ciężarówek

O ile nawigacji GPS do pojazdów osobowych jest cała masa i wybór takiego sprzętu nie powinien nikomu przysporzyć większego problemu, o tyle nawigacje do ciężarówek są o wiele bardziej wyspecjalizowane i powinny uwzględniać większą ilość parametrów i czynników.

W artykule podpowiemy, dlaczego warto kupić nawigację dedykowaną ciężarówkom, jakie ma zastosowania i na co zwrócić uwagę wybierając taki sprzęt.

Dlaczego warto kupić nawigację do ciężarówek?

Nawigacja do samochodów ciężarowych różni się od nawigacji, których wykorzystuje się w osobówkach. Jako kierowca samochodu ciężarowego wiesz, jakie ograniczenia ma Twój pojazd. Nie przejedziesz pod każdym wiaduktem, przez każdy most i nie wciśniesz się w każdą ulicę. Z tych powodów algorytmy nawigacji w ciężarówkach opierają się na innych zasadach. Czym dokładnie różni się taka nawigacja i jakie ma zastosowanie?

Zastosowanie i podstawowe cechy nawigacji do ciężarówek

Nawigacja dla ciężarówek musi uwzględniać odpowiednio duży promień skrętu i ograniczone możliwości zawracania, przez co algorytm wyznaczania tras jest zupełnie inny niż ten w nawigacjach dedykowanych samochodom osobowym.

Warto pomyśleć o większym urządzeniu nawigacyjnym. W kabinie jest sporo miejsca, więc warto byłoby pokusić się o nawigację 7 lub nawet 10-calową. Duży ekran gwarantuje czytelność oraz dzięki możliwości wyświetlenia większego obszaru, powiadomi o potencjalnych zagrożeniach.

Poza dużymi rozmiarami nawigacji ważne są również możliwości jej mocowania. Ciężarówka ciężarówce nie jest równa, dlatego nawigacja powinna mieć maksymalnie dużo opcji konfiguracji położenia, dzięki czemu dopasujemy ją pod osobiste preferencje. W długiej podróży dobre ustawienie nawigacji zaprocentuje.

nawigacja do ciężarówki ranking

Na co zwrócić uwagę wybierając nawigację do ciężarówek?

Warto pomyśleć o większym urządzeniu nawigacyjnym. W kabinie jest sporo miejsca, więc warto byłoby pokusić się o nawigację 7 lub nawet 10-calową. Duży ekran gwarantuje czytelność oraz dzięki możliwości wyświetlenia większego obszaru, powiadomi o potencjalnych zagrożeniach.

Poza dużymi rozmiarami nawigacji ważne są również możliwości jej mocowania. Ciężarówka ciężarówce nie jest równa, dlatego nawigacja powinna mieć maksymalnie dużo opcji konfiguracji położenia, dzięki czemu dopasujemy ją pod osobiste preferencje. W długiej podróży dobre ustawienie nawigacji zaprocentuje.

Obecnie na rynku istnieje wiele firm i produktów, wśród których można przebierać. Są to takie popularne firmy jak TomTom, Becker, Garmin, Navroad, lub tańsze rozwiązania jak Larka, Manta, Goclever. Ceny dobrych nawigacji zaczynają się od około 800 złotych i dochodzą nawet do 1600 złotych.

Często zdarza się, że zachodnie nawigacje mają problemy z nawigowaniem po Polsce, a ich oprogramowanie pozostawia wiele do życzenia. W takim wypadku można albo zainstalować dodatkowe oprogramowanie i ręczne przełączanie map danych regionów lub zainstalować soft innego producenta. Dobrym pomysłem jest kupno nawigacji z fabrycznie odblokowanym Windows CE, który umożliwi przesiadkę na inny soft.

Najpopularniejsze i polecane nawigacje do ciężarówek

Najpopularniejszą nawigacją ciężarową jest Becker Transit 50, którego działanie opiera się na mapie IGO8. Jest to 5-calowa nawigacja, która obejmuje 44 państwa. Tryb ciężarowy działa w 29 państwach. Aktualizacja oprogramowania odbywa się samodzielnie, wyświetlacz nie odbija promieni słonecznych oraz jest chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi. Becker Transit 50 działa na module GPS SIRF Star III GSC3TW.

Garmin Dezl 560 LT Europa jest kolejną popularną nawigacją. Sprzęt posiada zintegrowany odbiornik TMC, który pozwala na wyświetlanie informacji o bieżącej trasie (opóźnienia, remonty, korki) w czasie rzeczywistym. Do nawigacji wprowadza się informacje dotyczące pojazdu, takie jak masa całkowita, długość, nacisk na osie, wysokość, przewóz materiałów niebezpiecznych.

Navroad jest znany głównie kierowcom osobówek, jednak producent wypuścił również wersję swojej nawigacji dla ciężarówek. Navroad Map Truck pozwala na wprowadzenie danych dotyczących ciężarówki i na ich podstawie określa sugerowaną trasę do celu. Powiadamia o punktach POI oraz innych ważnych miejscach na mapie.

Becker Z302 Truck Navigation to mała 4,3-calowa nawigacja. Jest to solidnie wykonany, malutki sprzęt, który może pochwalić się wieloma usprawnieniami dla ciężarówek. Uwzględnia liczbę osi, masę oraz rodzaj ładunku i na podstawie zebranych informacji określa najskuteczniejszą trasę. Poza tym ma sporą bazę punktów POI, dedykowanych samochodom ciężarowym.

Jeśli szukasz dobrej 7-calowej nawigacji do ciężarówki, warto pomyśleć o NavRoad NR780H Hugo z wgraną mapą NavRoadMap TRUCK Europa. Ten zestaw świetnie sprawdza się w wyznaczaniu tras po Europie. Sprzęt działa płynnie, ma wbudowany moduł SiRFstar V5, TMC, odblokowany Windows CE 6.0, porty AV-in, radio FM oraz Bluetooth, który bezproblemowo łączy się ze smartfonem lub komputerem.

Ciekawą opcją jest również nawigacja Navigon 6310 TMC Truck TIR. Jest to mały, 4,3-calowy sprzęt, który obsługuje dane ciężarowe w Szwecji, Szwajcarii, Słowenii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Włochach, Polsce, Norwegii, Niemczech, Irlandii, Hiszpanii, Francji, Finlandii, Danii, Czechach, Chorwacji, Beneluksie i Austrii. Trasa planowana jest przez urządzenie po uwzględnieniu parametrów samochodu ciężarowego oraz ograniczeń i przepisów prawnych w poszczególnych krajach, takich jak np. zakaz jazdy tranzytem w niedzielę po Francji.

Znacznie większą nawigacją jest Cruser Omega B70, której 7-cali pozwoli na bezproblemowe i komfortowe czytanie mapy. Sprzęt wyposażono w moduł GPS SiRF Star III, GSM, AV-in, odblokowanego Windowsa CE. W tej samej klasie wyświetlacza warto poszukać nawigacji NavRoad LEEO, która wykorzystuje GPS SiRFatlasV, a podzespoły pozwalają na nieco szybszą obsługę urządzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001   642-999   350-080   MB2-712   400-051   C2150-606   1Z0-434   1Z0-146   C2090-919   C9560-655   642-64   100-101   CQE   CSSLP   200-125   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-075   300-115   AWS-SYSOPS   640-692   640-911   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   000-089   000-105   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410